UL235241

[L10s Pro Gen 2] Update 2.5.7

Hallo,
Ik heb een Dreame L10s Pro Gen 2 met firmwareversie 2.5.7.

Sinds de laatste firmware-update heb ik een aanzienlijke afname in zowel de dweil- als de stofzuigprestaties geconstateerd. De dweilpads blijven veel droger dan voorheen, de vloer is minder nat na het dweilen en het waterreservoir blijft bijna vol, zelfs na een volledige dweilcyclus. Bovendien lijkt de zuigkracht ook merkbaar lager dan voor de update.

De robot functioneerde normaal vóór de firmware-update. Ik heb de waterinstellingen al gecontroleerd, het waterreservoir bijgevuld en opnieuw geplaatst, en de robot opnieuw opgestart.

Kunt u controleren of dit een bekend probleem is met firmware 2.5.7 en aangeven of er een firmware-rollback, bètafirmware of een andere oplossing beschikbaar is?

Sn:

Alvast bedankt.
U moet inloggen om te kunnen antwoorden. Inloggen | Register

6 Reactie

Dreame Support NL 1 Verdieping
Hallo,
normaal gesproken heeft een firmware‑update geen invloed op de schoonmaakprestaties van het apparaat. Wij adviseren u om de volgende stappen te proberen om te controleren of het probleem verbetert:

Met betrekking tot droge dweilpads:

Controleer of het waterreservoir correct is geplaatst:
Controleer of er een magneet in de hoek van het waterreservoir aanwezig is (zie afbeelding 1) en test deze eventueel met een metalen voorwerp. Plaats daarna het reservoir opnieuw en druk het stevig aan totdat u een “klik” hoort.

Controleer of er waterdruppels vrijkomen:
Verwijder de dweilpads en plaats alleen de houder. Selecteer vervolgens de dweilmodus in de app en start de reiniging. Controleer tijdens het dweilen of er waterdruppels op de vloer verschijnen.

Controleer op kalk- of verstoppingen:
Als er bij stap 2 geen water vrijkomt, gebruik dan een ijzerdraad, tandenstoker of een ander geschikt voorwerp om de wateruitlaat aan de onderkant van de robot voorzichtig schoon te maken (zie afbeelding 2). Herhaal daarna de bovenstaande test om te controleren of de dweilfunctie weer normaal werkt.

Met betrekking tot verminderde zuigkracht:

Het kan zijn dat de stofbak vol is. Open het deksel van de robot, verwijder de stofbak en maak deze schoon.

Verwijder het filter en tik het voorzichtig tegen de rand van een prullenbak om stof en vuil te verwijderen. Spoel het filter af met schoon water en laat het volledig drogen voordat u het terugplaatst. Controleer vervolgens of de robot weer normaal functioneert.

Verwijder de hoofdborstel aan de onderkant van de robot, maak deze schoon en controleer of de zuiginlaat niet verstopt is door vuil of haren.

Gebruik de hoogste zuigkrachtstand en controleer of de schoonmaakprestaties verbeteren.

Als het probleem na het uitvoeren van bovenstaande stappen nog steeds bestaat, neem dan gerust opnieuw contact met ons op. Wij zullen het probleem doorzetten naar ons technisch team om u verder te kunnen helpen.
Daarnaast, indien mogelijk, verzoeken wij u vriendelijk om een video van het apparaat in werking te delen. Dit helpt ons om het probleem nauwkeuriger te analyseren en u efficiënter te ondersteunen.
Bedankt voor uw begrip en ondersteuning.
Dreame Support NL 2 Verdieping
Afbeelding 1
b6fe1f89-c0ec-42a5-b8df-661e71d42df5.png
UC438376 3 Verdieping
Je hebt absoluut gelijk. Alhoewel de zuigkracht hier hetzelfde lijkt te zijn(?) is het waterverbruik enorm veel afgenomen ja... Ik moest de mijne normaal gesproken halverwege bijvullen, en nu is die nog niet eens voor de helft leeg 😅
@UL235241 Spuit die van jou ook water terwijl die bij het oplaadpunt staat te niksen sinds die update?

Mijne doet dat om exact 15:00 😂
CH482347 4 Verdieping
Ook bij mij weinig water bij dweilen, pads blijven nagenoeg droog.
Én ook om 15:00 trilt/pompt hij! Heel irritant, dagen naar gezocht waar dat geluid toch vandaan kwam... 😖
UID:UL235241 NL
  • 1Berichten
  • 0Vrienden

© 2026 Dreame Forum All Rights Reserved | Support by Discuz! X5.0 Font by MiSans

Snel antwoorden Terug naar boven Ga terug naar lijst