Dreame Support NL

[ServiceWeek] Repair service Game start! 🌍

👋 Hallo iedereen! Welkom in onze speciale reparatieservice-ruimte!
Maak kennis met onze Service Manager: @Service Manager

🕐 Online: 15 juni – 18 juni 2026
Stel gerust al je vragen over toestelreparaties, reserveonderdelen en garantiekwesties.

🗣️ Let's talk!
Heb je ooit een vervelende reparatie-ervaring gehad die een GELE KAART verdient? 🟨👈
Deel jouw verhaal: Hoe lang moest je wachten om je toestel terug te krijgen? Werd je tijdens het proces op de hoogte gehouden?
Jouw eerlijke mening is waardevol en helpt ons om beter te worden!

👉 Reageer met je land/regio + jouw verhaal
Nog meer vragen of ideeën? Stuur ons een bericht!
Je krijgt binnen 1–2 werkdagen een reactie van onze manager.

U moet inloggen om te kunnen antwoorden. Inloggen | Register

13 Reactie

Iris 1 Verdieping
Nederland - zuid holland hier!!
Gelukkig heb ik ook veel goede ervaringen gehad, maar de grootste gele kaart 🟨 gaat toch naar een gloednieuw product dat direct niet werkt.
Dan begint de vragenronde: “Heb je dit al geprobeerd?” “En dit?” “En dat?” 🤪 Terwijl je natuurlijk al van alles hebt getest voordat je contact opneemt.
Vervolgens mag je het opsturen, krijg je niet direct een vervangend exemplaar en hoor je pas weken later wat de uitkomst is. Dat voelt best lang als je juist enthousiast was over je nieuwe aankoop.
Een beetje sneller duidelijkheid en een goede update tussendoor maakt echt een wereld van verschil! 😊
Beste klant,
Ik ben de aftersalesmanager van Dreame Benelux. Het spijt ons heel erg voor uw onaangename ervaring.
Ik stem met het callcenter af om de online diagnose te verbeteren en uw tijd te besparen. Daarnaast laten wij het reparatiecentrum minimaal wekelijks een update sturen aan klanten.
Bedankt voor uw waardevolle advies!
Ik wens u een fijne dag toe.
florinda britsemmer 2 Verdieping
Nederland 🇳🇱 regio zuid-Holland

Gelukkig heb ik nog geen reparatie nodig gehad voor mijn Dreame, dus wat dat betreft krijgt het toestel een groene kaart! 🟩😊

Wel heb ik bij een ander bedrijf meegemaakt dat ik een apparaat moest opsturen en daarna dagenlang niets meer hoorde. Dan vraag je je toch af of alles goed is aangekomen en hoe het ervoor staat.

Mijn feedback zou daarom zijn: stuur na ontvangst van een toestel meteen een bevestiging en geef tijdens het reparatieproces regelmatig een korte update. Ook als er nog geen nieuws is, geeft dat klanten veel meer vertrouwen en rust.

Fijn dat jullie actief om feedback vragen en luisteren naar de ervaringen van gebruikers. Dat geeft vertrouwen in het merk. Succes met deze actie!
Maiar 3 Verdieping
Nederland 🇳🇱Noord-Holland

Gelukkig heb ik nog nooit een toestel hoeven opsturen voor reparatie, dus ik heb geen ervaring die een gele kaart verdient. 😊

Als klant vind ik wel dat een goed reparatieproces vooral draait om duidelijke communicatie. Het zou fijn zijn als klanten regelmatig updates ontvangen over de status van hun toestel, zodat ze niet zelf steeds contact hoeven op te nemen.
Daarnaast denk ik dat een duidelijke inschatting van de reparatietijd erg belangrijk is. Zelfs als een reparatie langer duurt dan verwacht, geeft het veel vertrouwen wanneer klanten hiervan op de hoogte worden gehouden.
Ook lijkt het mij handig als er eenvoudige instructies beschikbaar zijn voor veelvoorkomende problemen, zodat kleine problemen soms opgelost kunnen worden zonder het toestel op te sturen.

Bedankt voor deze leuke game en veel succes met het verder verbeteren van de service!

Laatst bewerkt door Maiar op 15-6-2026 17:48
Iris 4 Verdieping
@Service Manager waar kan ik de ontkalkingpoeder en ontkalking voor het water van de espresso slim machine vinden/kopen?
Voor het ontkalken van uw koffiemachine kunt u doorgaans een ontkalkingsmiddel gebruiken dat speciaal bedoeld is voor koffiemachines en afkomstig is van een betrouwbare leverancier. Wij raden aan om tijdens het gebruik altijd de instructies van het ontkalkingsmiddel en de gebruikershandleiding van de koffiemachine zorgvuldig op te volgen, zodat een optimaal reinigingsresultaat wordt bereikt en de prestaties van het apparaat behouden blijven.
Nogmaals bedankt voor uw steun en aandacht!🤝 (2/2)
Hallo,Bedankt voor uw suggestie en feedback!Momenteel biedt onze officiële webshop nog geen speciale ontkalkingsmiddelen voor koffiemachines aan. Uw suggestie is echter zeer waardevol voor ons en helpt ons bij het verder verbeteren van onze producten en diensten. Wij zullen uw feedback zorgvuldig registreren en doorgeven aan het relevante team ter overweging. (1/2)
QD038986 5 Verdieping
Mijn Dreame L40 Ultra AE pompt het water niet meer af. De pomp maakt wel een afvoergeluid, maar het water verdwijnt niet. Kan ik zelf iets doen om dit te verhelpen?
U kunt ook uw aankoopbewijs naar onze klantenservice sturen. Op basis daarvan informeren wij u graag over de geldende garantie-oplossing:  
E-mail: <support.benelux@dreame.tech>
5. Veeg eventueel resterend water in de basis met een droge doek op, plaats het reinigingsplateau terug en controleer of het probleem is verholpen.Met betrekking tot de garantie:Aangezien de garantievoorwaarden kunnen verschillen per aankoopkanaal, apparaatmodel en land/regio, raden wij u aan om de specifieke voorwaarden via de onderstaande link te bekijken:  https://nl.dreametech.com/pages/after-sales-policy
2. Open het deksel van de vuilwatertank en controleer of de afdichtring correct zit en niet vervormd of losgeraakt is. Plaats deze indien nodig terug en maak deze schoon met een doek.
3. Zorg er na het legen van de vuilwatertank voor dat de vergrendeling correct is vastgeklikt.
4. Plaats de vuilwatertank terug in het basisstation en druk deze licht naar beneden om te controleren of deze goed vastzit.
Hallo,

Met betrekking tot het probleem dat u heeft gemeld, namelijk dat de pomp het water niet afvoert, kan dit te maken hebben met de afdichting van de vuilwatertank. Wij raden u aan de onderstaande stappen te volgen om een goede afdichting tijdens het afpompen te garanderen:

1. Verwijder het reinigingsplateau en controleer of de afvoeropening van het vuilwater verstopt is. Reinig deze indien nodig en veeg tegelijkertijd de overloopsensor van het plateau schoon.
En valt dit onder de garantie? Hoe oud mag het toestel dan zijn?
UID:UN077473 NL
  • 874Berichten
  • 0Vrienden

© 2026 Dreame Forum All Rights Reserved | Support by Discuz! X5.0 Font by MiSans

Snel antwoorden Terug naar boven Ga terug naar lijst