Dreame Support NL

[ServiceWeek] Problemen met je toestel? Ons Dreame-team is online! 🌍

🌍 Het WK brengt eindeloos veel spanning, en goede aparaten maken het kijken thuis nog veel leuker.

😟 Maar sommigen van jullie hebben misschien problemen ondervonden:
· Toestelproblemen, onduidelijkheid over garantieregels of reparatiestappen?
· Je toestel viel opnieuw uit kort na reparatie, onderdelen vervanging of productomruiling.
Het kan verwarrend zijn om te weten welke stappen je moet nemen of op welke after-salesondersteuning je recht hebt.

🔧 Onze Service Manager @Service Manager staat online om je te helpen.

👉 Deel jouw verhalen en vragen in de reacties. We staan klaar om al je problemen op te lossen!

U moet inloggen om te kunnen antwoorden. Inloggen | Register

8 Reactie

florinda britsemmer 1 Verdieping
🌟 Mijn ervaring met Dreame is gelukkig top geweest! De installatie verliep vlekkeloos. Bij een ander merk had ik constant gedoe met de wifi die steeds uitviel, en daar kreeg ik weinig hulp voor. Fijn om te zien dat Dreame wél aandacht besteedt aan service en ondersteuning. Dat maakt echt het verschil! 🙌🤖✨
Iris 2 Verdieping
Ja, ik heb in het verleden wel eens een probleem gehad met een toestel. Wat mij toen positief opviel, was dat ik via het forum snel goede ondersteuning kreeg en dat er actief werd meegedacht naar een oplossing. Ook via e-mail werd ik altijd vriendelijk en duidelijk geholpen.

Telefonisch merkte ik soms dat er sprake was van een taalbarrière, waardoor bepaalde uitleg of instructies niet altijd direct duidelijk overkwamen. Dat zorgde af en toe voor wat verwarring. Gelukkig werd dit via e-mail of het forum vaak weer goed opgepakt en kreeg ik alsnog de informatie die ik nodig had.

Al met al dus een positieve ervaring. Natuurlijk kan communicatie soms wat stroef verlopen, maar uiteindelijk werd er altijd gezocht naar een passende oplossing en voelde ik mij als klant serieus genomen. 😊
Maiar 3 Verdieping
Ik heb gelukkig nog geen ervaring gehad met een reparatie, maar ik heb wel een vraag.

Mijn robotstofzuiger maakt sinds kort een vreemd geluid tijdens het rijden en draaien. Het geluid was er eerder niet en ik maak me zorgen dat er iets mis is met een onderdeel.

Wat raden jullie aan om eerst te controleren? En als het probleem blijft bestaan, valt dit dan onder de garantie?

Alvast bedankt voor jullie advies!
③ Indien het filter met water is gereinigd, zorg er dan voor dat het volledig droog is voordat u het opnieuw gebruikt. Een nat filter kan tijdens het gebruik abnormale geluiden veroorzaken.

Als het probleem aanhoudt, neem dan gerust opnieuw contact met ons op. Wij zullen u verder ondersteunen en een passende oplossing bieden.
① Schakel de robot uit en druk op beide zijden van het hoofdaandrijfwiel. Beweeg het wiel om te controleren of het soepel draait en of het na loslaten terugveert. Verwijder eventuele vuilresten indien aanwezig.
② Draai het zwenkwiel (voorwiel) en controleer of het soepel beweegt. Reinig het indien nodig grondig.
③ Indien er na het installeren van de hoofdborstel een abnormaal geluid optreedt, verwijder dan de hoofdborstel en controleer of er aan beide uiteinden vuil of haren vastzitten. Zorg er bij het terugplaatsen van de afdekking voor dat deze aan alle vier de zijden correct is bevestigd.
Als het geluid nog steeds aanwezig is:
1 Plaats eerst de zijborstel terug en start de robot. Indien er tijdens het werken een abnormaal geluid optreedt, controleer dan of de zijborstel vervormd is of dat er haren/vuil in verstrikt zijn.
2 Controleer na installatie of de zijborstel normaal functioneert. Het is mogelijk dat de rubberstrip van de hoofdborstelafdekking tegen de vloer wrijft; u kunt het enkele keren gebruiken om dit verder te observeren.
Hallo,

Met betrekking tot het probleem van het abnormale geluid, verzoeken wij u vriendelijk om de onderstaande stappen te volgen om een controle en probleemoplossing uit te voeren:
Verwijder eerst de zijborstel, de hoofdborstelafdekking, de hoofdborstel en de dweilhouder aan de onderkant van de robot. Start vervolgens een schoonmaakcyclus en ga daarna stap voor stap als volgt te werk:
Als het geluid verdwijnt:
UID:UN077473 NL
  • 898Berichten
  • 0Vrienden

© 2026 Dreame Forum All Rights Reserved | Support by Discuz! X5.0 Font by MiSans

Snel antwoorden Terug naar boven Ga terug naar lijst