Marco

[NAVO E10] Testervaring Dreame NAVO Smart Lock E10

Heb al meerdere Dreame producten in huis en vind het leuk om eens een product te mogen te testen.
De Navo Smart Lock komt in een compacte doos vergeleken met andere producten die ik al heb, maar eenmaal uitgepakt ziet het slot er mooi uit. En alle bevestigingsmaterialen zitten erbij geleverd.

Handleiding is opgesplitst in 2 delen. Slot met sleutel en een slot met draaiknop.
1. Voor de sloten met draaikop zitten er adapters bij voor de merken die vermeld staan. Dus controleer vooral even de specificaties voordat je het slot koopt om teleurstelling te voorkomen.
2. Voor sloten met sleutel denk ik dat het slot wel op de meeste sloten zou passen ongeacht het merk. Dit is namelijk mijn situatie.

Het slot word gemonteerd op je bestaande sloten wat installatie makkelijk maakt. Je hoeft de bestaande sloten dus niet los te draaien van de deur. Alleen even de draaikop verwijderen of de sleutel eruit halen is voldoende.

Heb de sleutel verwijdert en even passen en meten met de bevestigingsplaat in de hand en handleiding in de buurt.
Goed kijken hoe het allemaal erop geplakt moet worden, voordat ik stickers los ga trekken.
Als eerste de bevestigingsplaat erop plakken en de ondersteunings stickers. Sleutel terugplaatsen en dan het slot eroverheen vastklikken aan de bevestigingsplaat. Accu erin en de Dreame NAVO Smart Lock E10 gaat aan!
Zo makkelijk is het installeren van de NAVO Smart Lock E10. Vervolgens nog batterijen (meegeleverd) in het toetsenpaneel gedaan en buiten opgehangen. Dit kun je opplakken of monteren met bijgeleverd montagemateriaal. Installatie was veel makkelijker dan gedacht.

De installatie gaat verder via de DreameHome app. En dan zie je ook hoeveel functies dit slot heeft. Vooral om het slot te openen.
Wij vinden zelf de vingerafdruk het makkelijkst. Maar het kan ook met NFC, toegangscode en Dreamehome app. Als je een cylinder met noodfunctie hebt dan kun je hem ook altijd openen met de sleutel. Het slimme slot ondersteund ook Matter om het te koppelen aan je eigen slimme thuisomgeving.
Deur kun je automatisch laten sluiten als je hem dicht doet. Hij herkend dit.

Hij hangt nu al een paar dagen aan de deur en het werkt allemaal zeer soepel. Vergeet ook nooit meer de deur achter mij dicht te doen. Want dan krijg je direct een melding. Ook dit is allemaal in te stellen in de app.
Er zit ook een alarm op die af gaat wanneer iemand het toetsenpaneel van de muur haalt.
Het slimme slot heeft ook een deurbel functie.

Wil er wel bij vermelden dat ik het slot heb gemonteerd op een cylinder zonder noodfunctie. Wat betekend dat mijn slot van buiten niet geopend kan worden.
Dit kon in het verleden ook al niet, dus hebben we besloten dit zo te laten. We zijn ons hier van bewust.
Dreame raad aan de cylinder te vervangen voor een cylinder met noodfunctie!

De Dreame NOVA Smart Lock E10 heeft mijn huis weer iets veiliger gemaakt en het ziet er ook nog mooi uit.
Ben er heel blij mee.
Iemand nog vragen? ;)

Laatst bewerkt door Marco op 18-8-2026 20:08
U moet inloggen om te kunnen antwoorden. Inloggen | Register

2 Reactie

Dreame Forum 2 Verdieping
Maak kennis met onze nieuwste Dreame NAVO Smart Lock E10 — nu verkrijgbaar met een exclusieve lanceringsaanbieding: Dreame NAVO Smart Lock E10 – Dreame Netherlands 🔥
Marco 1 Verdieping Discussiestarter
Nog een link naar de video. Want heb het gevoel dat het bestand te groot is voor op het forum. https://www.instagram.com/reel/DcMVW7cAenZ/?igsh=eTJzdXJ2MTZnbDN1&igsi=eTJzdXJ2MTZnbDN1
UID:CT890970 NL
  • 44Berichten
  • 3Vrienden

© 2026 Dreame Forum All Rights Reserved | Support by Discuz! X5.0 Font by MiSans

Snel antwoorden Terug naar boven Ga terug naar lijst