David van Bergen

[NAVO E10] Mijn eerste ervaringen met de Dreame Smart Lock E10

Ik was al geruime tijd op zoek naar een betaalbaar slim deurslot. Ik heb verschillende andere merken bekeken, maar tot nu toe had geen enkel slot mij echt kunnen overtuigen. Toen Dreame met dit Smart Lock kwam en de prijs ook nog eens redelijk was, werd mijn interesse dan ook meteen gewekt.

Een groot voordeel vind ik dat je het Smart Lock in veel gevallen gewoon met je huidige slot kunt gebruiken. Uiteraard moet je bestaande slot hiervoor wel geschikt zijn, dus het is belangrijk om dit vooraf even te controleren. Dat vond ik zelf in ieder geval een interessant voordeel, omdat je daardoor niet meteen je complete slot hoeft te vervangen.

Bij het ontvangen van de Dreame viel mij meteen op dat de doos vrij compact is. Alles zat netjes en stevig verpakt en de verschillende onderdelen waren overzichtelijk ingedeeld. Tijdens het uitpakken kreeg ik ook meteen een goede eerste indruk van het slot zelf. Het voelt behoorlijk solide en robuust aan en maakt meteen een degelijke indruk. Ook het keypad ziet er strak uit en voelt stevig aan.

De installatie ging vervolgens erg makkelijk. De meegeleverde handleiding is duidelijk en de combinatie van tekeningen en korte beschrijvingen werkt prettig. Je kunt eigenlijk per stap meteen zien wat de bedoeling is. Ik ben zelf niet iemand die eerst uitgebreid een handleiding gaat bestuderen, maar bij deze installatie was dat ook niet echt nodig.

Daarna heb ik de Dreame gekoppeld aan de app. Ook dat ging zonder problemen. De stappen in de app zijn duidelijk en het toevoegen van het product was snel geregeld. De app ziet er overzichtelijk uit en is makkelijk te begrijpen.

Na de installatie ben ik het product natuurlijk meteen gaan gebruiken. Vooral het keypad en de vingerafdruksensor vielen mij op. Het keypad reageert direct en de vingerafdruk wordt snel herkend. Daardoor hoef je niet meerdere keren te proberen voordat het werkt. De bediening voelt hierdoor gewoon prettig en makkelijk aan.

Inmiddels gebruik ik de Dreame al een paar dagen en tot nu toe ben ik eigenlijk nog niets tegengekomen waar ik iets negatiefs over kan zeggen. Alles werkt zoals ik tot nu toe had verwacht en ik heb geen problemen gehad met de installatie, bediening en de app.

Op langere termijn zullen natuurlijk de echte plus- en minpunten naar voren komen, maar tot nu toe ben ik zeer enthousiast over dit Smart Lock. De eerste ervaringen zijn in ieder geval erg positief en ik ben blij dat ik dit slot een kans heb gegeven.

Laatst bewerkt door David van Bergen op 19-8-2026 08:54
U moet inloggen om te kunnen antwoorden. Inloggen | Register

1 Reactie

Dreame Forum 1 Verdieping
Maak kennis met onze nieuwste Dreame NAVO Smart Lock E10 — nu verkrijgbaar met een exclusieve lanceringsaanbieding: Dreame NAVO Smart Lock E10 – Dreame Netherlands 🔥
UID:IH539964 NL
  • 3Berichten
  • 0Vrienden

© 2026 Dreame Forum All Rights Reserved | Support by Discuz! X5.0 Font by MiSans

Snel antwoorden Terug naar boven Ga terug naar lijst