GA515300

Robotstofzuiger heeft probleem met dweilen

Onze L40S pro ultra gedraagt zich vreemd. Wij laten hem altijd 's nachts rijden dus we weten niet precies wat er gebeurt, maar als we een programma aangeven om meerdere kamers te stofzuigen en daarna dweilen met 2 cycli, zuigt ie wel maar dweilt ie niet. Toen ik maar 1 cycli aangaf voor de keuken, deed ie het weer wel. Maar later gaf ik ditzelfde programma aan voor de tuinkamer, toen ging ie 2 keer stofzuigen maar weer niet dweilen (terwijl ik 1 cycli dweilen na stofzuigen aangaf). Toen ik vervolgens de dweilpads handmatig aan de robot hing, deed ie het goed. We hebben hem al helemaal schoongemaakt, ook het interne filter onder de klep bovenop. Wat moeten we hiermee?

Laatst bewerkt door GA515300 op 6-10-2026 15:40

Laatst bewerkt door GA515300 op 6-10-2026 15:41
U moet inloggen om te kunnen antwoorden. Inloggen | Register

3 Reactie

GA515300 1 Verdieping Discussiestarter
De robot geeft dan ook de melding dat ie de dweilpads niet op kon pakken. We hebben de magneet getest. Die werkt. Dus we hebben geen idee wat we verder nog kunnen doen. Advies is welkom!
GA515300 2 Verdieping Discussiestarter
Vannacht hebben we hem weer aangezet om 3 kamers te stofzuigen en dweilen. Vanochtend keek ik en had ik de melding dat de taak onderbroken was en dat er een fout was met docken. De robot stond inderdaad niet in het dockingstation en had 2 kamers gestofzuigd en 1 gedweild. Het lijkt dus echt iets met de dweilpads te maken te hebben. Of met de bevestiging van de dweilpads, want die leken ook niet helemaal omhoog te zitten en dan kan de robot inderdaad het dockingstation niet in.
Dreame Support NL 3 Verdieping
Hallo,

Controleer alstublieft of er vuil aanwezig is op de montagepositie van de dweilpadhouder, aangezien dit de herkenning en installatie van de dweilpads kan beïnvloeden.

Als het probleem nog steeds aanwezig is, kunt u proberen de robot opnieuw op te starten of te resetten. Open hiervoor de bovenklep en houd de resetknop met een hulpmiddel ingedrukt totdat u de gesproken melding hoort: "Fabrieksinstellingen herstellen gestart".

Houd er rekening mee dat een reset alle gegevens van de robot zal wissen, inclusief de door u gemaakte kaarten.

Als het probleem daarna nog steeds bestaat, neem dan contact op met ons serviceteam voor verdere ondersteuning. Vermeld daarbij uw serienummer (SN), voeg de aankoopfactuur toe en geef de resultaten van de controles door, zodat uw aanvraag sneller kan worden verwerkt.

E-mail: support.benelux@dreame.tech
UID:GA515300 NL
  • 3Berichten
  • 0Vrienden

© 2026 Dreame Forum All Rights Reserved | Support by Discuz! X5.0 Font by MiSans

Snel antwoorden Terug naar boven Ga terug naar lijst