QL194222

[A1 Pro] Problemen met een toegevoegde zone

Ik heb een hele smalle zone (3) toegevoegd aan een bestaande zone (2). Zone 3 is een deel gazon buiten een hek. Ik heb de robot bij het aanmaken van de zone gewoon onder het hek door laten rijden, en werd zone 2 uitgebreid. Maar dat werkt in de praktijk dus niet, hij gaat niet onder het hek door. Daarom dit deel afgesplitst van zone 2, en zo is zone 3 ontstaan. Een extra pad aangemaakt maar helaas, hij rijdt een paar keer langs het hek, en zegt dan dat hij klaar is. Zone 3 proberen te verwijderen lukte niet omdat hij origineel onderdeel was van zone 2. Moet ik eerst het splitsen ongedaan maken, en de hele zone 2 verwijderen. Van alles geprobeerd,  bv verboden gebied aangemaakt, maar hij weigert over het pad te gaan. Ik hoef toch hopelijk niet helemaal opnieuw te beginnen? Wat kan ik nog doen?

Laatst bewerkt door QL194222 op 2025-7-28 21:19
U moet inloggen om te kunnen antwoorden. Inloggen | Register

1 Reactie

Dreame Support NL 1 Verdieping
Hallo, de robot maait mogelijk niet goed omdat gebied 3 te smal is. De A1 PRO heeft moeite met het betreden van smalle gebieden van minder dan 1 meter breed.

U kunt proberen obstakeldetectie uit te schakelen in de maaivoorkeuren om te kijken of dit de situatie verbetert.

Als u niet wilt dat de robot gebied 3 maait, moet u het hele gebied markeren als verboden gebied.
UID:QL194222 NL
  • 3Berichten
  • 0Vrienden
Gebruiksvoorwaarden|Privacybeleid|DarkRoom

© 2025 Dreame Forum All Rights Reserved | Support by Discuz! X5.0 Font by MiSans

Snel antwoorden Terug naar boven Ga terug naar lijst