OQ686750

Route & Intelligentie

Goeden dag,

Ik heb een L10S Ultra gen 2. In de basis mag en moet de stofzuiger overal komen. Dus heb ik ene kaart zonder NoGo zones of vertuele muren.

Nu heb ik het volgende probleem:

Als ik de robot stuur om de keuken te reinigen, dan kiest hij de korste weg onder de eettafel met stoelen door. Dit is niet praktisch. Het apparaat is 20 min langer onderweg, en ook 20 min langer onderweg terug naar het docking station.

Ik merk dat de AI module dit gebied na een paar keer niet markeert als "moeilijk gebied". Waardoor dit gebied niet wordt vermeden.

Dus was ik opnieuw naar de instellingen gaan kijken. NoGo zones of Virtuele muren zou dit probleem kunnen verhelpen, maar dit is op kaart-niveau, en niet in te stellen op programma-niveau.

Dat betekend dat een dergelijke instelling effect heeft op alle andere reinigingsprogrammas.

Dus was ik gaan kijken naar een work-around. Reinigingsprogrammas kan je namelijk wel weer koppelen aan een kaart. Dua dacht ik aan meerdere kaarten. Maar de Dreame heeft maar ruimte voor 3 kaarten. En raad eens. Ik heb een huis met 3 verdiepingen. Dus heb ik geen ruimte meer over voor meer kaarten.

Het liefst zie ik dat ik NoGo zones ook kan instellen op reinigingsniveau.

Loopt er iemand tegen hetzelfde probleem? En/of heeft iemand hier een oplossing voor gevonden?

Ik hoor het graag.

Added 2025-9-14 03:33
Ik heb de stofzuiger een 4e kaart laten maken met een no-go zone. Nu werkt het goed. Mocht ik nu de keuken efficcient willen schoonmaken, moet ik eerst de kaart wijzigen.

Prima voor nu, maar ik moet niet meer verwachten

Laatst bewerkt door OQ686750 op 2025-9-14 21:54

Laatst bewerkt door OQ686750 op 2025-9-14 21:54
U moet inloggen om te kunnen antwoorden. Inloggen | Register

2 Reactie

Dreame Support NL 1 Verdieping
Hallo

Hartelijk dank voor het delen van de problemen en oplossingen die u bent tegengekomen tijdens het gebruik van de L10s Ultra gen 2. Onze excuses voor het ongemak dat u heeft ondervonden.

Uw feedback is erg belangrijk voor ons en we hebben uw suggesties doorgegeven aan de betreffende afdeling zodat zij onze productfunctionaliteit verder kunnen optimaliseren.

Als u nog andere vragen heeft of verdere hulp nodig heeft, aarzel dan niet om dit met ons te delen.
IF227605 2 Verdieping
Ik heb meubels toegevoegd zodat die weet dat daar een tafel met stoelen staat. Ook met de bank en tv meubel gedaan. Hij weet nu dat die om de tafel heen moet om in de keuken te komen ipv er onder door te gaan.
UID:OQ686750 NL
  • 1Berichten
  • 0Vrienden
Gebruiksvoorwaarden|Privacybeleid|Cookiebeleid

© 2025 Dreame Forum All Rights Reserved | Support by Discuz! X5.0 Font by MiSans

Snel antwoorden Terug naar boven Ga terug naar lijst