QD839426

Dreame L40 Ultra maakt raar geluid

Ik heb mijn robot sinds begin maart van dit jaar. Vanaf het begin gebruik ik de bijgeleverde tri-cut borstel. Echter sinds een paar maanden maakt de robot tijdens het stofzuigen een geluid alsof er iets los zit. Ik heb alles gecontroleerd en schoongemaakt. Maar het geluid blijft.
Recent ben ik gaan twijfel of het misschien met de tri-cut borstel te maken heeft, al lijkt er niets afgebroken te zijn.

Laatst bewerkt door QD839426 op 17-11-2025 09:57
U moet inloggen om te kunnen antwoorden. Inloggen | Register

3 Reactie

Dreame Support NL 1 Verdieping
Hallo,

Wij betreuren het ongemak dat is ontstaan en bieden hiervoor onze oprechte excuses aan. U kunt beginnen met het verwijderen van de driehoekborstel en de robot laten draaien om te controleren of het abnormale geluid verdwijnt. Wat betreft het probleem, volg alstublieft verder de onderstaande stappen voor probleemoplossing:

Bij hard werken:

Controleer of de zuigkracht in de app op hoge zuigkracht is ingesteld. Naarmate de zuigkracht toeneemt, neemt ook het werkgeluid toe.
Als de tapijtboost-modus is ingeschakeld, verhoogt de robot automatisch de zuigkracht na herkenning van het tapijt, wat ook het werkgeluid kan verhogen.
Dreame Support NL 2 Verdieping
Abnormaal geluid tijdens het werken:

Verwijder de zijborstel, hoofdborstelkap, hoofdborstel en de mop pad houder aan de onderkant van de robot, start met reinigen en volg dan de onderstaande stappen:
Als het geluid verdwijnt:
Installeer eerst de zijborstel, start de robot; als er abnormaal geluid is tijdens het werken, controleer of de zijborstel vervormd of verstrikt is.
Als de zijborstel na installatie normaal werkt: De rubberen strip van de hoofdborstelkap en de vloer wrijven tegen elkaar, blijf het enkele keren gebruiken om te observeren.
Als er abnormaal geluid is na het installeren van de hoofdborstel, verwijder dan de hoofdborstel en controleer of de twee uiteinden van de hoofdborstel verstrikt zijn. Zorg ervoor dat de vier zijden correct zijn geïnstalleerd bij het installeren van de kap.
Dreame Support NL 3 Verdieping
Als het geluid blijft bestaan:

Nadat de stroom is uitgeschakeld, drukt u op beide zijden van de hoofdwielen en schuift u de hoofdwielen om te controleren of ze kunnen draaien en of ze terugveren na het loslaten. Maak schoon als er vreemde voorwerpen zijn.
Draai het universele wiel om te controleren of het soepel is, zo niet, maak het dan schoon.
Als het filterelement met water is schoongemaakt, zorg ervoor dat het volledig droog is voor gebruik. Een niet-gedroogd filterelement kan abnormaal geluid veroorzaken wanneer de robot werkt.
Als het probleem blijft bestaan, raden wij u aan om het serienummer en de factuur van het apparaat naar de klantenservice te sturen voor verdere oplossingen.

Hartelijk dank voor uw medewerking en begrip.

Gratis servicenummer:
0800 2244667
(Maandag–Zondag
9:00–18:00 uur)
E-mail:
support.benelux@dreame.tech
UID:QD839426 NL
  • 1Berichten
  • 0Vrienden
Gebruiksvoorwaarden|Privacybeleid|Cookiebeleid

© 2025 Dreame Forum All Rights Reserved | Support by Discuz! X5.0 Font by MiSans

Snel antwoorden Terug naar boven Ga terug naar lijst