HV683006

Mijn dreame L40 Ultra wil niet onder de banken stofzuigen/dweilen

Onlangs heb ik de Dream L40 aangeschaft. Ik heb m nu al een paar keer de woonkamer laten stofzuigen en dweilen, echter pakt hij het deel onder de banken niet, hij komt er wel, maar lijkt daar niet zijn werk te willen doen, du s kruimels blijven daar liggen. Heb ook als aparte zones ingesteld, ook dan geeft ie weer dat ie onder de bank niks doet. Ik heb hoge banken, waar mijn vorige robotstofzuiger zonder camera prima zn werk deed.

Wellicht mis ik een bepaalde instelling die niet juist staat? Zie de 2 zones waar mijn hoekbank staat.
U moet inloggen om te kunnen antwoorden. Inloggen | Register

8 Reactie

Dreame Support NL 1 Verdieping
Hallo,

vanwege de hellingshoek van de LDS van de robot kan deze soms objecten met vergelijkbare hoogtes als obstakels herkennen, waardoor hij niet onder de bank kan komen. We raden aan dat de onderkant van de bank of het bed minimaal 5 mm hoger is dan de robot.

Indien er verzakkingen onder de bank zijn, kan dit ook de toegankelijkheid van de robot beïnvloeden.

Zorg ervoor dat de laser van de robot regelmatig wordt schoongemaakt om een goede werking te garanderen.

Als de hoogte onder de bank voldoende is, maar de robot toch niet naar binnen gaat, verstrekt u ons dan alstublieft de volgende informatie, zodat we onze technici kunnen vragen om verder te analyseren:

De hoogte van de ruimte onder de bank
Een foto van de werkelijke omgeving onder de bank
De firmwareversie
Het SN-nummer op het etiket onderaan de robot
We hopen dat deze suggesties behulpzaam zijn en danken u voor uw medewerking en begrip.
HV683006 2 Verdieping Discussiestarter
Hierbij wat foto’s van ruimte onder de bank. Zoals ik de dream heb gezien de eerste dagen is dat ie er wel onder kwam.
IMG_5699.jpeg
HV683006 3 Verdieping Discussiestarter
De ruimte eronder is 13 cm.  
IMG_5711.jpeg
HV683006 4 Verdieping Discussiestarter
s/n nummer
IMG_5712.jpeg
Dreame Support NL 5 Verdieping
Hallo! Om uw probleem beter te kunnen analyseren, zouden we u vriendelijk willen verzoeken ons de hoogte van de steun onder uw bank, zoals op de afbeelding aangegeven, te laten weten. Dit zal ons helpen om uw situatie nauwkeuriger te beoordelen.

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking!
20251202-151547.jpg
Dreame Support NL 6 Verdieping
Hallo!

Om uw apparaatprobleem beter te analyseren, zouden we u vriendelijk willen verzoeken ons de hoogte van de steun onder uw bank, zoals op de afbeelding aangegeven, mee te delen. Dit zal ons helpen om uw situatie nauwkeuriger te beoordelen.

Hartelijk dank voor uw medewerking!
20251202-152438.jpg
HV683006 7 Verdieping Discussiestarter
Hallo,

Daar waar u de groene pijl heeft gezet is het 11 cm  hoog. De steun buigt af en is weer wat lager bij de buiging 10cm. Je zou denken dat dit het probleem niet is, want dit is een obstakel en zou de stofzuiger niet moeten verhinderen onder de bank te stofzuigen waar het wel dieper is, zie afmeting die ik eerder gestuurd heb. Ik had hiervoor een silvercrest van nog geen €150. Deze doet onder de bank prima zijn werk, echter is die minder hoog omdat die geen camera heeft.

Ik wacht jullie reactie graag af.
Goededag,

Dank u voor uw reactie. Wilt u alstublieft uw privéberichten op het forum bekijken, zodat we u verder kunnen ondersteunen? We zijn er om u te helpen en waarderen uw medewerking.

UID:HV683006 NL
  • 5Berichten
  • 0Vrienden

© 2026 Dreame Forum All Rights Reserved | Support by Discuz! X5.0 Font by MiSans

Snel antwoorden Terug naar boven Ga terug naar lijst