GL675657

Krijg elke keer Oplaadfout melding / Getting Charging Error message every time

Nederlands eerst:
Een goededag, ik heb een probleem met mijn Dreame X50 Ultra Complete. Hij stofzuigt prima, hij mopt prima maar zodra die terug gaat naar zijn dock, als die klaar is, dan blijft hij de dock erin en eruit gaan en zegt deze dat hij moet opladen.

Dit gebeurd niet elke keer maar wel heel vaak. Dan krijg ik een foutmelding "Oplaadfout" met als oplossing dat ik de oplaadcontacten moet schoonmaken. Dit heb ik natuurlijk al meerdere keren gedaan en dat is het probleem niet. Een aantal keren gaat die dan weer uit de dock en er weer in en weer krijg ik de melding "Oplaadfout" en weer eruit en weer erin. Soms na 3 of 4x dat die het wel doet en in de dock blijft.

Ik heb alles al gedaan en schoongemaakt. Heb zelfs alles wat erin zat en vervangen kan worden, vervangen. Toch blijft het probleem aan en er is geen pijl op te trekken wanneer het gebeurd, dat is het lastige ervan.

Wat moet ik nu doen? Iemand die mij hiermee kan helpen? Want het is echt lastig als de Dreame X50 enkele keren in en uit de dock gaat en zegt dat er een Oplaadfout is.

Now in English:
Hello, I have a problem with my Dreame X50 Ultra Complete. It vacuums and mops fine, but as soon as it goes back into its dock after it's finished, it keeps going in and out of the dock and then says it needs to charge.

This doesn't happen every time, but it does happen quite often. I then get a "Charging Error" error message, and the solution is to clean the charging contacts. I've done this several times, of course, and that's not the problem. A few times, it goes out of the dock and back in, and I get the "Charging Error" message again, then out and back in again. Sometimes, after 3 or 4 times, it works and stays in the dock.

I've already cleaned and cleaned everything. I've even replaced everything that was in the dock and can be replaced. Yet, the problem persists, and there's no telling when it happens, which is the tricky part.

What should I do now? Can anyone help me with this? Because it is really annoying when the Dreame X50 goes in and out of the dock several times and says there is a Charging Error.

Laatst bewerkt door GL675657 op 2-12-2025 13:40
U moet inloggen om te kunnen antwoorden. Inloggen | Register

1 Reactie

Dreame Support NL 1 Verdieping
Goededag,

Onze oprechte excuses voor het ongemak dat u ervaart. Het probleem kan te maken hebben met een hardwarestoring. We raden u aan om het serienummer van uw apparaat en de factuur naar onze klantenservice te sturen voor verdere ondersteuning. Op deze manier kunnen we u helpen bij het vinden van een passende oplossing.

Hartelijk dank voor uw begrip en medewerking.

Hello,

We sincerely apologize for the inconvenience you are experiencing. The issue may be related to a hardware malfunction. We recommend sending the serial number of your device and the invoice to our customer service for further assistance. This will help us provide you with an appropriate solution.

Thank you for your understanding and cooperation.

Gratis servicenummer:
0800 2244667
(Maandag–Zondag
9:00–18:00 uur)
E-mail:
support.benelux@dreame.tech
UID:GL675657 NL
  • 1Berichten
  • 0Vrienden

© 2026 Dreame Forum All Rights Reserved | Support by Discuz! X5.0 Font by MiSans

Snel antwoorden Terug naar boven Ga terug naar lijst