Anseric

[P7] Dreame Rotafly – gebruiksreview na eerste tests

Na enkele testsessies heb ik de Dreame Rotafly Collapsible Handheld Steam Iron gebruikt op verschillende soorten kleding, waaronder een broek en een T-shirt.

Bij het eerste gebruik op een broek was ik niet meteen volledig overtuigd. Het toestel kan niet rechtop geplaatst worden en moet telkens in de houder teruggezet worden, wat iets minder praktisch is tijdens het werken.

Positief is dat het toestel snel opwarmt. Dat is echt handig als je snel “even iets” wil opfrissen of strijken. Ook het waterreservoir kan je vlot bijvullen onder de kraan, wat praktisch is tijdens gebruik. De functietoets is op zich handig omdat je duidelijk ziet welke stand of stofinstelling actief is. Minder handig: je moet telkens doorklikken door alle standen om bij de juiste instelling te komen. Een draaiknop of rotatiemodule zou hier praktischer en sneller zijn.

Qua prestaties merk ik een duidelijk verschil per stof. Bij een T-shirt komt het toestel veel beter tot zijn recht: het glijdt soepel over de stof en je krijgt het shirt snel mooi glad. Bij een stuggere broek merk je sneller hapering en voelt het toestel wat minder stabiel door het lichte, hoge ontwerp.

Wat mij ook niet volledig duidelijk was: op het toestel staat dat je het als steamer kan gebruiken, maar in de praktijk lijkt het erop dat je in beide modi kan stomen. De zool kan je draaien naar een vlakker stuk, maar net in die positie wordt het toestel nog minder stabiel, wat niet ideaal is als je snel wil wisselen tussen handelingen.

Al bij al is mijn ervaring gemengd: sterk in snelle opwarming en lichte kleding, maar met duidelijke verbeterpunten rond stabiliteit, bediening en controle.

Laatst bewerkt door Anseric op 6-2-2026 14:24
U moet inloggen om te kunnen antwoorden. Inloggen | Register

3 Reactie

Anseric 1 Verdieping Discussiestarter
Vriendin ook ondertussen eens getest. Beetje gelijkaardige ervaring. Vond wel dat de warmte en stoom heel goed was. Kledij komt snel soepel!
Dreame Forum 2 Verdieping
Bedankt voor de uitgebreide en waardevolle review van onze Dreame-producttester!
Ben jij ook geïnteresseerd in Dreame Rotafly Stoomapparaat P7? Mis dan de tijdelijke introductiekorting niet!
📣 Dreame Rotafly Stoomapparaat P7 – Dreame Netherlands
Pabloke 3 Verdieping
Thanks voor je uitleg!
UID:BQ022590 NL
  • 8Berichten
  • 0Vrienden

© 2026 Dreame Forum All Rights Reserved | Support by Discuz! X5.0 Font by MiSans

Snel antwoorden Terug naar boven Ga terug naar lijst