Dreame Forum

🌱 Laat jouw gazon zien | Deel je maaiproblemen & win 50% korting!

Met de lancering van onze nieuwe lijn robotmaaiers van Dreame willen we graag echte gazons en echte uitdagingen beter begrijpen.
Hoe ziet jouw tuin eruit?
Wat maakt maaien lastig voor jou?

Deel foto’s of video’s van je gazon en vertel ons met welke maaiproblemen je te maken hebt — ongelijk terrein, hellingen, obstakels, grote oppervlakken, smalle doorgangen of iets anders.
Jouw ervaring helpt de toekomst van slim gazononderhoud vorm te geven.
NL-论坛配图.jpg
🗓 Eventplanning
Actieperiode: 26 februari – 10 maart 2026
Bekendmaking van de winnaar: 11 maart 2026

De winnaar wordt bekendgemaakt op het Dreame Forum en gecontacteerd via het geregistreerde e-mailadres.

🎯 Hoe doe je mee?
Plaats in de reacties:
Een foto of video van je gazon
Een beschrijving van jouw maaiproblemen of knelpunten

Voorbeelden kunnen zijn:
Grootte en indeling van het gazon
Hellingen of oneffen terrein
Obstakels (bomen, bloembedden, hekken, huisdieren, enz.)
Tijd en moeite die handmatig maaien kost
Problemen met traditionele grasmaaiers
📌 Inzendingen met zowel beeldmateriaal als een duidelijke toelichting worden sterk aanbevolen.

🏆 Prijs
1 winnaar
🎁 Eén 50% kortingscoupon voor een Dreame robotmaaier
Selectie van de winnaar:
De winnaar wordt geselecteerd op basis van de kwaliteit van de inzending, waaronder:
- Duidelijkheid en authenticiteit van de gazonsituatie
- Concrete beschrijving van maaiproblemen
- Praktische waarde en relevantie
- Volledigheid (foto/video + toelichting)
⚠️ Dit is geen willekeurige loting. Inzendingen met weinig inhoud of algemene reacties worden mogelijk niet meegenomen.

💡 Actieregels
1. Elke gebruiker mag slechts één inzending plaatsen.
2. Deelnemers moeten 18 jaar of ouder zijn.
3. Inzendingen moeten origineel zijn en eigendom van de deelnemer.
4. Alleen gebruikers met een geverifieerd e-mailadres, aangepaste avatar en gebruikersnaam komen in aanmerking.
5. Spam, gekopieerde content of inhoudsloze reacties worden gediskwalificeerd.
6. De winnaar wordt aangekondigd op het forum en per e-mail gecontacteerd.

Deze campagne wordt georganiseerd door Dreame Technology via het officiële Dreame Forum-platform.
Dreame behoudt zich het recht voor om regels of onderdelen van dit evenement op elk moment naar eigen inzicht te wijzigen, aan te passen of te annuleren.
U moet inloggen om te kunnen antwoorden. Inloggen | Register

21 Reactie

Gabby 11 Verdieping
Mijn tuin is geen strak gazon, maar een deels natuurlijke boomgaard. Een groot deel laat ik bewust wat wilder groeien voor de natuur, maar door de tuin loopt een pad dat wel regelmatig gemaaid moet worden. Dat pad is ongeveer 250 meter lang (rondom) en gemiddeld zo’n 1,5 tot 2 meter breed en wordt gebruikt om door de tuin te lopen en om de verschillende delen bereikbaar te houden. Het maaien gebeurt nu nog handmatig, maar door de lengte van het pad en het aantal bomen kost dat behoorlijk wat tijd.

Daarom lijkt het mij interessant om te zien hoe een robotmaaier dit soort terrein aankan. Ik ben in het bezit van de Dream L40S Pro ultra Stofzuiger voor in huis en deze heeft mijn verwachtingen overtroffen na aanschaf, uiteraard ben ik dan ook benieuwd of deze grasmaaier hetzelfde voor elkaar krijgt

De situatie is denk ik vrij herkenbaar voor grotere “wilde” tuinen: geen perfect vlak gazon, maar een natuurlijke omgeving met bomen en lichte tot gemiddelde oneffenheden(Hobbels, Grondverzakkingen). In het seizoen kunnen er bijvoorbeeld appels of ander fruit sporadisch op het pad liggen en uit de berken vallen regelmatig kleine takjes. (Ik loop met regelmaat het pad af en probeer zoveel mogelijk fruit dat op de grond ligt of takjes weg te halen) Ook verschijnen er af en toe molshopen en zijn er op sommige plekken wortels of kleine boomstronken die net iets boven de grond uitsteken.

Het zijn geen extreme omstandigheden, maar wel precies de dingen die in onze tuin bepalen of een robotmaaier prettig en betrouwbaar werkt. Navigeren tussen bomen, omgaan met kleine obstakels en voldoende grip houden op licht tot gemiddeld ongelijk terrein lijken mij hier de belangrijkste punten.

Voor mij zou een robotmaaier vooral waarde hebben om dit lange pad automatisch bij te houden, terwijl de rest van de tuin zijn natuurlijke karakter kan behouden.
Met alles hierboven benoemd, weet ik zeker dat dit voor een robotmaaier zoals de Dreame A3 AWD Pro 3500 een perfecte testcase en uitdaging zal zijn.

Mocht ik de kans krijgen om deze hier te gebruiken, dan deel ik graag mijn ervaringen en feedback over hoe hij zich houdt in een boomgaardachtige omgeving. Ik ben zelf ook benieuwd hoe goed een robotmaaier met dit soort tuinsituaties om kan gaan.

Als hij ergens in de buurt komt van de Dreame L40s Pro Ultra, moet dit goed gaan komen.

Laatst bewerkt door Gabby op 9-3-2026 12:13

Laatst bewerkt door Gabby op 9-3-2026 12:58
1000049655.jpg
1000049646.jpg
Na een week gebruik ben ik eigenlijk al erg tevreden. In het begin was het even uitzoeken hoe ik het pad in mijn tuin het beste op de kaart kreeg, maar zodra dat eenmaal goed stond, werkte het verrassend goed. Tot zover dus echt een top apparaat, wanneer ik de A3 voor langere tijd gebruikt heb, zal ik een meer in-depth review schrijven
Hallo, gefeliciteerd met uw prijs! Controleer uw e-mail om uw kortingscode te ontvangen. Bedankt!
Lion 1 Verdieping
We hebben grote tuin met veel uitdagingen. Langs een sloot, een redelijk diepe geul met gras. Een aantal borders en gras met diversen oversteek plaatsen waarvan een paar oversteken met veel bomen. Gaat om ongeveer 2000m2 gras Ben benieuwd of de A3 dit aan kan. Laatst bewerkt door Lion op 6-3-2026 22:36

Laatst bewerkt door Lion op 6-3-2026 22:37
1000020221.jpg
De Ploeg 2 Verdieping
Hallo met Hans hier, graag doe ik mee met deze actie!
Mijn gazon kent meerdere uitdagingen, ik ben erg benieuwd of de nieuwe Dreame A3 deze obstakels kan overwinnen.
Zie de foto’s, netjes afgestoken randen van 6 cm en slootkanten die meer als 50 graden afschot hebben.
Zelf heb ik ook wat obstakels moeten overwinnen met mijn gezondheid waardoor ik nu aangewezen ben op een robotmaaier.
Ik ben zoooo benieuwd of dit gaat werken, maybe A Dreame come true, ik hou jullie op de hoogte.

image.jpg
De Valk 3 Verdieping
Mijn tuin is allesbehalve standaard. 😅

Met hellingen tot 40%, een gazon dat door een grindpad in twee delen wordt gesplitst, en allerlei lastige hoeken is maaien hier een echte uitdaging.

Op dit moment draaien er twee Husqvarna 430X robotmaaiers om alles bij te houden — maar zelfs dan blijft het een puzzel om het netjes gemaaid te krijgen. En eindigt regelmatig de 430X op t grindpad.

Daarom ben ik enorm benieuwd of één Dreame A3 dit hele terrein slim en efficiënt zou kunnen aanpakken. Als er één gazon is waar je slimme navigatie en sterke hellingcapaciteiten echt kunt beproeven, dan is het deze wel.

Dit gazon is klaar voor de volgende generatie robotmaaien. 🌱🚀
De Valk 4 Verdieping
Grind probleem
IMG_6468.jpeg
De Valk 5 Verdieping
Uitdaging tuin
IMG_6470.jpeg
De Valk 6 Verdieping
Omvang van tuin
IMG_6471.jpeg
De Valk 7 Verdieping
En 1 A3 ipv 2 430X 👌🏼
IMG_6472.png
De Valk 8 Verdieping
Video uploaden lukt niet
De Valk 9 Verdieping
Als tuin groeit dan liggen afbaken draden onder de struiken. Met A3 en Lidar geen probleem meer😀
8c6669c4-1ff5-48e5-b434-9c51a426036d.jpeg
12Volgende pagina
UID:TK777249 NL
  • 83Berichten
  • 0Vrienden

© 2026 Dreame Forum All Rights Reserved | Support by Discuz! X5.0 Font by MiSans

Snel antwoorden Terug naar boven Ga terug naar lijst