[MF10] 【Probeer het eerst】Bladloze koeling begint hier !

25 Reactie

Beute Thuis 10 Verdieping
Wij wonen in een hoekhuis uit 1920 wat heel veel charme heeft maar ook wel wat uitdagingen met zich meebrengt. Als de zon op ons huis begint te schijnen merk je dat de woning snel opwarmt en de warmte opgesloten zit. En doordat de woonkamer, waar we het langst verblijven, aan de kant zit waar de zon op schijnt hebben we daar ook het meeste hinder van. we hebben al meerde ventilatoren gebruikt maar die zijn toch minder effectief dan gehoopt. Ons huis grenst aan gemeentegrond en omdat we in een beschermd gebied wonen kunnen we daar ook niet gemakkelijk een airco plaatsen.

1. Wat stoort je het meest aan je huidige ventilator?
Wij hebben een wat duurdere ventilator gekocht waar je het water kan koelen en dat water loopt dan door de ventilator heen wat ervoor moet zorgen dat de lucht wat gekoeld is. Het water is alleen koud voor korte duur waardoor je al snel weer warme lucht door de kamer blaast. Daarnaast maakt het apparaat veel geluid en hebben we een dochter met een beperking die niet altijd goed reageert op het geluid van de ventilator. Als laatste is de luchtverdeling en luchtstroming ineffectief doordat de ventilator ronddraait en niet goed verdeeld kan worden in de ruimte. Ook staat onze jongste dochter graag voor de ventilator als die aanstaat om af te koelen waardoor de rest van het gezin er weinig van kan profiteren.

2. Wat zou “betere luchtstroom” betekenen voor jouw gezin?
Als eerste zou dat betekenen dat onze dochter geen last meer zou hebben van het vervelende geluid wat van onze ventilator af komt. Daarnaast zou het betekenen dat de lucht gelijkmatig door de woonkamer zou worden verspreidt en niet alleen op de plek waar de ventilator naar toe wijst. Als laatste zou het niet alleen kunnen zorgen voor betere verkoeling in de woonkamer maar ook voor meer comfort in ons 'oude' huis.
83B2C6F7-71D9-44DD-842B-E9C48EF02890.JPEG
🎁Gefeliciteerd! Uw inwisselinformatie wordt per e-mail verzonden. Houd alstublieft de e-mail in de gaten die u bij de registratie heeft gebruikt. Bedankt voor uw interesse in het Dreame-forum en wij wensen u een fijne dag!✨
Seda 11 Verdieping
Wat mij het meest stoort aan mijn huidige ventilator is het geluid. Zodra ik hem aanzet, hoor je een constante, storende ruis die het moeilijk maakt om in slaap te vallen. Vooral ’s nachts, wanneer het stil zou moeten zijn, valt dat geluid extra op. Tegelijkertijd wordt mijn slaapkamer snel warm, zeker in de zomer. Omdat ik aan de straatkant woon, kan ik mijn raam niet openzetten voor frisse lucht. Daardoor ben ik eigenlijk volledig afhankelijk van mijn ventilator, maar die biedt niet het comfort dat ik nodig heb.Voor mij zou “betere luchtstroom” betekenen dat de lucht in mijn slaapkamer echt verfrist en in beweging blijft, zonder dat daar veel geluid bij komt kijken. Een stille, gelijkmatige luchtcirculatie die de warmte afvoert en het benauwd gevoel wegneemt, zodat ik comfortabel kan slapen. Idealiter zorgt zo’n ventilator ervoor dat de temperatuur aangenamer blijft, zonder dat ik wakker lig van het geluid of badend in het zweet lig. Met de zomer in aantocht merk ik dat ik me daar nu al zorgen over maak.

Laatst bewerkt door Seda op 6-5-2026 11:18
IMG_8979.jpeg
Hallo,

het e-mailadres waarmee u zich heeft geregistreerd op het forum kan momenteel geen e-mails ontvangen.

Neem daarom vóór 17-05-2026 contact op met het forumteam via forum.nl@dreame.tech, zodat u de informatie over het ontvangen van uw prijs kunt ontvangen.

Bedankt voor uw begrip en medewerking!
Rio 12 Verdieping
- Wat stoort je het meest aan je huidige ventilator? (bijv. geluid, veiligheid, luchtstroom, enz.)
--> onze huidige ventilatoren zijn zwakke torenventilatoren die veel geluid maken en stof verzamelen. We hebben er twee die we in onze erker kunnen zetten, maar er is in beide gevallen sprake geweest van verkeerde zuinigheid: het eerste exemplaar wankelt in zijn voet en het andere exemplaar is inmiddels vergeeld. Beiden zijn, ook tezamen, te zwak om ons boerderijtje goed te kunnen koelen in de zomer. Een krachtige, goed richtbare verkoelende bries zou verlichting brengen, net als de bediening via de app die voor toegevoegd conmfort zorgt.

- Wat zou “betere luchtstroom” betekenen voor jouw gezin?
--> ons huis kan bloedheet worden in de zomer en een betere, krachtige luchtstroom betekent aangename koeling, waardoor het weer aangenaam toeven wordt in onze huisje op het platteland.

Laatst bewerkt door Rio op 6-5-2026 12:00
living2.jpg
KL755039 13 Verdieping
Voor de nacht geeft de huidige ventilator te weinig verkoeling in de slaapkamer. Zou heel graag de
Dreame willen testen voordat we aan de airco moeten.  Tevens is onze huidige ventilator een sta in de weg.
Heb hoop dat dit best eens gunstig voor ons kan zijn.
Jolanda
Daantje_RT101044 14 Verdieping
Wat stoort er nu aan mijn huidige ventilator? Het lawaai en hoe het er uit ziet, mindere kwaliteit. Wij hebben nu een dreame L10s Ultra robotstofzuiger waar wij enorm blij mee zijn en willen graag een nieuwe ventilator. Zijn erg blij met dit merk. Ook benieuwd naar de nieuwe airco die binnenkort uitkomt.
Roswieda Dreame 15 Verdieping
Dreame MF10 bladloze ventilator Wij zouden graag voor de Dreame MF10 bladloze ventilator in aanmerking willen komen, zodat er eindelijk weer rust in ons appartement komt. Mijn echtgenoot is altijd al erg gevoelig voor geluid(en) en harde luchtstromen geweest maar nu hij na zijn prostaatkanker ook uitgezaaide botkanker heeft zijn voorgaande problemen nog groter geworden. We hebben een Dyson AM09 Hot + Cool, maar die blijkt helaas voor ons totaal niet geschikt. Het apparaat maakt veel meer geluid dan verwacht, neemt veel ruimte in en oogt eerlijk gezegd vrij log en onrustig in onze woonkamer. Vooral ’s nachts of tijdens rustmomenten waar de Dyson naar de slaapkamer wordt verplaatst is het constante geluid storend en vermoeiend.De Dreame MF10 lijkt me echt een wereld van verschil. Omdat ik verschillende Dreame apparaten heb, waaronder de Dreame H14 pro dweilmachine, De Dreame Föhn Glory, de Dreame Pocket Föhn voor mezelf en nog een gekocht voor mijn kleindochter, en tot nu toe maken alle Dreame producten mijn wereld zo veel beter en een very happy me! Het ontwerp van de nieuwste uitvinding van Dreame, de MF10 bladloze ventilator is elegant, modern en veel subtieler aanwezig in een appartement en/of huis. In de filmpjes op You Tube lijkt en hoor je de luchtstroom zachter en het hoort ook natuurlijker aan, zonder die harde “blazer”-ervaring die we bij de Dyson hebben. Wat ons vooral opvalt, in de filmpjes, is hoe stil hij werkt. Mijn man zou eindelijk kunnen ontspannen zonder geïrriteerd te raken door gezoem of harde ventilatiegeluiden. Dat alleen al zou het uit proberen van deze Dreame MF10 voor ons onbetaalbaar maken.Daarnaast, denk ik, verspreidt de koeling zich veel gelijkmatiger door de kamer dankzij de slimme luchtcirculatie en bladloze techniek. Als de kleinkinderen op visite komen hoeven wij ook niet bang te zijn dat ze met hun vingers tussen de bladen komen van onze oude ventilator. Ik ben ook zeer benieuwd naar de automatische temperatuurregeling want dat is bij de Dyson ook ingewikkeld.Ik denk dat het sowieso voor iedereen die gevoelig is voor geluid, comfort belangrijk vindt of gewoon een stijlvolle én stille ventilator zoekt dat de Dreame MF10 een absolute aanrader is. Mijn grote hoop is dan ook dat wij gekozen worden om de Dreame MF10 te mogen uitproberen. Laatst bewerkt door Roswieda Dreame op 13-5-2026 14:13

Laatst bewerkt door Roswieda Dreame op 13-5-2026 14:16
image.jpg
Roomsa 16 Verdieping
Wat ons het meest stoort aan onze huidige ventilator is vooral het lawaai. Zodra hij harder moet draaien om echt wat verkoeling te geven, slapen we er eigenlijk alleen maar slechter door. De luchtstroom voelt ook vaak te direct aan, alsof je constant in de tocht ligt.

Onze slaapkamer zit onder het schuine dak en in de zomer wordt het daar echt ontzettend warm. Op hete dagen blijft die warmte ook lang hangen, zelfs ’s avonds en ’s nachts. Daarom zou een goede ventilator voor ons echt een groot verschil maken.

Betere luchtstroom betekent voor ons vooral een kamer die koel aanvoelt zonder harde wind of veel geluid. Gewoon comfortabel kunnen slapen tijdens warme nachten zou al fantastisch zijn.
Sips_trips 17 Verdieping
Tijdens warme dagen merk ik dat ons huidige centrale ventilatiesysteem simpelweg niet genoeg verkoeling geeft. Er stroomt nauwelijks echt koele lucht door het appartement, waardoor het al snel benauwd aanvoelt. Wat mij het meest stoort is dat de lucht niet goed circuleert en de temperatuur daardoor erg ongelijk blijft in huis. Vooral in de woonkamer blijft de warmte hangen.

Een betere luchtstroom zou voor ons betekenen dat ons hele appartement gelijkmatig gekoeld wordt en dat we ons thuis weer comfortabel kunnen voelen tijdens de hete zomerdagen die eraan komen. De 270 graden dekking van de Dreame MF10 lijkt daarvoor echt ideaal. Het lijkt me heerlijk om overal in de ruimte een frisse en aangename luchtstroom te voelen, zonder constant een harde of storende ventilator te horen.

Daarnaast vind ik het design echt prachtig. De ventilator past perfect bij onze woonkamer en dat maakt het extra leuk. Het is niet alleen praktisch, maar ook een stijlvolle toevoeging aan ons interieur. Ik kijk er nu al naar uit om hem dagelijks te gebruiken deze zomer!
IMG_4718.jpeg
ID844455 18 Verdieping
Waarom mijn huidige ventilator een 'frisse wind' in de weg staat:
Hoewel een ventilator bedoeld is voor comfort, zorgt mijn huidige exemplaar eerder voor irritatie dan voor ontspanning. Dit zijn de drie grootste boosdoeners:
De "Vliegtuigmotor" in de slaapkamer: Zodra het apparaat aangaat, lijkt het alsof er een straaljager opstijgt. Het constante, mechanische lawaai maakt het onmogelijk om rustig te slapen of een gesprek te voeren. Ik zoek verkoeling, geen gehoorbeschadiging.
De "Woestijnstorm" in mijn gezicht: Mijn huidige systeem kent maar één stand: een agressieve, directe luchtstroom. Hierdoor krijg ik droge ogen en een branderig gevoel in mijn gezicht, terwijl de rest van de kamer nog steeds warm aanvoelt. Het is alles of niets, zonder enige nuance.
De onbereikbare stofnesten: Het meest frustrerende is de hygiëne. Het rooster en de bladen trekken stof aan als een magneet, maar het ontwerp maakt het onmogelijk om de binnenkant fatsoenlijk schoon te maken. Ik adem liever frisse lucht in dan maandenoud stof dat ik met geen mogelijkheid wegkrijg.
Kortom: Ik ben toe aan een oplossing die fluisterstil is, de lucht op een natuurlijke manier verspreidt en die ik met een gerust hart (en een schone doek) kan onderhouden.
Rio 19 Verdieping
Tijdlijn
· 29 april – 7 mei: aanmeldperiode
· 13 mei: de 5 winnaars worden bekendgemaakt in deze forumpost

Ik ben erg benieuwd of ik 1 van de gelukkigen ben en/of welke gebruikers ik mag feliciteren!
Ik ben ook benieuwd! Bij de voedselvermaler is wel al een winnaar.

© 2026 Dreame Forum All Rights Reserved | Support by Discuz! X5.0 Font by MiSans

Snel antwoorden Terug naar boven Ga terug naar lijst