[FP10] 🐾 Meld je nu aan! Test de next-gen luchtreiniger voor huisdieren

Populariteit: 59

67 Reactie

AniekO 40 Verdieping
Bij ons thuis wonen 5 katten en 3 honden, oftewel: genoeg pootjes, pluisjes en chaos om een luchtreiniger écht aan het werk te zetten.

Onze dieren zijn inmiddels al bekend met Dreame in huis: de X50 stofzuigt en dweilt hier rond en ook de robotmaaier is geen onbekende meer. Dat maakt ons extra benieuwd naar de FP10, want een luchtreiniger zou hier misschien wel het ontbrekende puzzelstukje zijn.

Onze honden Tjuck, Kaiju en Ryujin zorgen voor genoeg leven in huis. Vooral Kaiju vindt dat overal commentaar op gegeven moet worden en loopt regelmatig woewoe-end door het huis alsof hij persoonlijk toezicht houdt. Ondertussen laten Ash, Kiara, Dazzle, Woezel en Kwibus overal subtiele kattenbewijzen achter in de vorm van haren op plekken waarvan je niet eens wist dat ze daar lagen.

En eerlijk: ons huis is geen showroom-huis. Het is een echt dierenhuis. Met veel beweging, haren, stof, kattenbakken, hondenmanden en alles wat daarbij hoort. Juist daarom lijkt het ons interessant om de Dreame FP10 te testen. Want als een luchtreiniger het in óns huis aankan, dan kan hij waarschijnlijk bijna alles aan.

Daarnaast hebben we thuis 2 mensen met allergieën. De één reageert op honden, de ander op katten en we zijn allebei allergisch voor huisstofmijt. We merken dus vrij snel of de luchtkwaliteit beter wordt of niet.

Ik maak graag foto’s als hobby, dus mooie unboxingfoto’s, duidelijke sfeerbeelden en een korte video van het gebruik met onze dieren erbij komen helemaal goed. En met 8 huisdieren in huis is er in ieder geval nooit een tekort aan testmateriaal 😄
6F2A4933-2.jpg
UI525548 41 Verdieping
Onze 2 katten stoeien nog steeds lekker veel en hierdoor vliegen de haren heeerlijk de lucht in.. wie weet met dit apparaat hoef ik minder vaak te stofzuigen haha, helaas kan ik geen foto's toevoegen omdat ze te groot zijn en misschien wel te mooi
NF223145 42 Verdieping
Wil graag mee testen en onze kat Gigi. We hebben best veel last van ze haren en moeten hierdoor ook vaak de dreame stofzuiger gebruiker. Maar dit zal wellicht ervoor zorgen dat we minder vaak hoeven te stofzuigen.  dat zou fijn zijn want onze kat is niet een fan van het geluid 😂😂
image.jpg
CheyTimenLilly 43 Verdieping
Ons hondje Lilly, een west highland white terriër, is zonder twijfel de prinses van ons huis. Ze ligt het liefst overal waar wij ook zijn, laat overal een beetje haar achter én zorgt dagelijks voor gezelligheid en oneindige knuffels. Maar met mijn hooikoorts en stofallergie merk ik ook hoe snel stof, pollen en hondenhaartjes zich in huis verzamelen. Zeker na een wandeling of een middag spelen ligt Lilly tevreden op haar kleed terwijl ik ondertussen weer niesend op de bank zit.  Een luchtreiniger zou daarom echt een uitkomst zijn: niet alleen voor een frisser en schoner huis, maar vooral om samen prettiger te kunnen genieten.Daarnaast zou het ook fijn zijn om minder last te hebben van rondvliegende haren en stof in huis, zeker omdat Lilly overal graag bij ligt, van de bank tot naast het bed. Een betere luchtkwaliteit betekent voor ons meer rust, beter slapen én zorgeloos genieten van ons hondje zonder constant rekening te hoeven houden met allergieën. Daarnaast ben ik dierenfotograaf, dus goede product foto’s samen met Lilly en ons is geen enkel probleem! Instagram: Cheyenne_vlottes

Laatst bewerkt door CheyTimenLilly op 7-5-2026 15:52
011BABAD-E767-4295-BC08-A93995FBB060.jpeg
duneut 44 Verdieping
In ons Amsterdamse huishouden vliegen de kattenharen (en geurtjes!) van Oscar en Pretzel je om de oren. De robotstofzuiger (Dreame LS10 Pro) regelt de haren, maar tegen de "stankbommen" naast mijn bureau is geen kruid gewassen. Ik hoop met de luchtreiniger weer fris te kunnen werken en het binnenklimaat een gezonde boost te geven.
PXL_20260429_185045668.MP.jpg
Jennizard 45 Verdieping
Wij zouden graag de Dreame FP10 Huisdierluchtreiniger willen testen en hopelijk ook hebben. Het huis is met 5 (binnen) katten en een hulphond binnen no-time harig en het is dan ook een hele klus om dit bij te houden. Gelukkig helpt onze dreame stofzuiger hier al bij. We hebben al 2 luchtreinigers in huis om onze kat Aslan (en schoonmoeder) met astma te helpen, maar deze helpen niet met de haren en het zijn er ook gewoon niet genoeg ivm kamers. Ik hoop dat jullie luchtreiniger kan helpen met de overvloed aan haren en daadwerkelijk geurtjes en deeltjes aanpakt zodat de lucht kwaliteit beter is voor onze astma patienten. (Zie extra foto voor daadwerkelijke kat met astma en hulphond miko ter bewijs)

Laatst bewerkt door GO418879 op 7-5-2026 16:35
20260325_143942.jpg
En de hulphond Miko aka "haarbal" in kwestie
(Rode kat aslan met asthma)
Daria 46 Verdieping
Hoi Dreame!

Wij wonen met 2 katten: Pixel en Atom, en 2 katten-butlers. Ze maken elke dag volop gebruik van het hele huis. Ze rennen rond, spelen in de woonkamer, slapen op de bank en laten ondertussen overal hun sporen achter. Vooral kattenhaar. Veel kattenhaar. 😅

We gebruiken al een Dreame L40 stofzuiger robot en daar zijn we heel tevreden over. Die helpt enorm om de vloeren netjes te houden. Maar met Pixel en Atom merken we dat stofzuigen alleen niet genoeg is. Haren blijven niet alleen op de vloer liggen, maar dwarrelen ook door de lucht en komen daarna weer terug op meubels, kussens, op de plinten en in alle hoekjes terecht.

We hebben nu ook al een luchtreiniger, maar eerlijk gezegd werkt die niet goed genoeg voor een huis met twee katten. Vooral tijdens het verharen merken we dat de lucht minder fris blijft en dat kattenharen snel terugkomen. Daarom zijn we heel benieuwd naar de Dreame FP10.

Voor ons zou een goede luchtreiniger echt verschil maken. Niet alleen voor frisse lucht in huis, maar ook vanwege allergien en de rondvliegende haren beter onder controle te houden. Met twee katten en twee mensen is dat geen overbodige luxe.

Wat ik daarnaast echt tof vind, is dat de FP10 met uitbreiding de katten kan wegen! Pixel en Atom zijn allebei nieuwsgierig, maar ook totaal verschillend in gedrag en bouw. Het lijkt me handig om hun gewicht op een makkelijke manier in de gaten te houden, zonder dat we ze steeds zelf op een weegschaal hoeven te zetten. Zeker bij katten merk je veranderingen soms pas laat, dus met zo’n slimme extra functie kunnen we de gezondheid goed in de gaten houden.

Pixel en Atom zouden de Dreame FP10 waarschijnlijk meteen uitgebreid inspecteren, en wij zouden graag laten zien hoe hij werkt in een echt kattenhuishouden. We delen met plezier duidelijke foto’s, een unboxing, een video en een eerlijke review van onze ervaring in het dagelijks gebruik. 🐾📸
WhatsApp Image 2026-05-07 at 14.43.20 (1).jpeg
Fleur 47 Verdieping
Dit is Puck 🐾, onze 4-jarige Maltipoo. Ze is speels, een tikkeltje eigenwijs, maar vooral ontzettend knuffelig. Zodra ze de kans krijgt, ligt ze het liefst tegen mijn partner aan — en als hij het even toelaat, ligt ze binnen no-time tevreden op zijn schoot te slapen 😄

Overdag is Puck vaak te vinden bij het autobedrijf van mijn ouders, waar ze 5 dagen per week vrolijk overal mee naartoe loopt. Dat betekent helaas ook dat ze van alles mee naar huis neemt: stof, olievlekken op haar witte vacht en na onze wandelingen in het bos (en haar favoriete hobby: zwemmen in beekjes) ook regelmatig modder.

Thuis proberen we alles zo schoon mogelijk te houden. We laten dagelijks onze Dreame robotstofzuiger met dweilfunctie draaien en wassen regelmatig alles op hoge temperaturen. Toch blijft het een uitdaging — vooral omdat mijn partner een hondenallergie heeft. Hij heeft last van veel niezen, geïrriteerde ogen en luchtwegen en gebruikt inmiddels zelfs een astmapuf in combinatie met hooikoortstabletten.

Een luchtreiniger speciaal voor huisdieren zou voor ons echt een wereld van verschil maken. Het zou helpen om allergenen, stof en geuren (zoals uit de garage) uit de lucht te filteren, zodat mijn partner zich comfortabeler voelt — zonder dat Puck minder dichtbij mag zijn.

Ik zou het geweldig vinden om de Dreame FP10 te testen en onze eerlijke ervaringen te delen, inclusief foto’s en video’s van Puck haar avonturen (schoon én vies 😉) en hoe het onze thuissituatie verbetert!
0C32DFF3-904B-4EF9-9C43-3D4960DBEFC3.jpeg
LI542390 48 Verdieping
Mijn tweejarige katjes Sammy en Evie broer en zus zijn echte twee rauwdouwers, heerlijk achter elkaar aan rennen over de trap, of de krabpaal op en af sjezen. Echt heerlijke speelse katten, dit laat nog al eens een plukje haar achter hier en daar.
Ik vind het heerlijk en geniet enorm van ze.
Maar het betekend wel dat het merkbaar is qua geuren en het zicht dat het een volledig overgenomen katten huis is. En dit is ook met volledige overgave als een crazy cat lady.
Ik ben wel benieuwd of een huisdierluchtreiniger werkt, of dit een werkelijk verschil maakt. Daarnaast, ik heb geen helden in huis. Maakt deze aanwezigheid mij katjes niet angstig. En het voornaamste wat kan dit betekenen in de gezondheid van de katjes en mij zelf op de lange termijn.
IMG_9030.jpeg
DH143705 49 Verdieping
Ik zou heel graag meedoen met de uitprobeeractie van de Dreame luchtreiniger voor huisdieren AP10.

Wij hebben thuis meerdere katten, dus dierenharen, stof en geurtjes zijn hier geen klein detail maar dagelijkse realiteit. Juist daarom kan ik dit product goed testen in een huishouden waar het apparaat echt aan het werk moet.

Wat mij vooral aanspreekt, is dat de AP10 niet alleen als gewone luchtreiniger wordt neergezet, maar specifiek gericht is op huisdieren: dierenharen opvangen, lucht zuiveren en tegelijk diervriendelijk ontworpen zijn. Het kattenzitje bovenop maakt het ook extra interessant, want bij ons zouden de katten waarschijnlijk zelf ook direct willen “keuren” of het apparaat door de ballotage komt.

Ik kan dus eerlijk testen hoe hij presteert bij meerdere katten in huis: haren, stof, luchtkwaliteit, gebruiksgemak, geluid en hoe de katten erop reageren. Daarom denk ik dat wij een heel geschikte testcase zijn voor deze actie.
1000080128.jpg

© 2026 Dreame Forum All Rights Reserved | Support by Discuz! X5.0 Font by MiSans

Snel antwoorden Terug naar boven Ga terug naar lijst