Fonzie

[X60 Pro Ultra Complete] Ventilator

Ik heb sinds dit weekend een nieuwe x60
Ultra robot stofzuiger en het valt mij op dat de ventilator in de stofzuiger best veel geluid maakt als die in het dokkingstation staat. De ventilator begint namelijk pas te blazen zodra ik de app open en daarna de stofzuiger selecteer. De accu is vol en de dweilmops zijn ook niet nat of recent gebruikt. Als ik de app weer afsluit duurt het best een tijd dat de ventilator weer uit gaat. Iemand een idee waarom dit gebeurt en of dit ook uitgezet kan worden want ik vind het best wel hinderlijk. Video toegevoegd.
U moet inloggen om te kunnen antwoorden. Inloggen | Register

2 Reactie

Dreame Support NL 1 Verdieping
Hallo,

Hoe lang duurt het ongeveer voordat dit geluid stopt nadat u de app heeft afgesloten?

Zolang het geluid niet gedurende een lange periode aanhoudt, is dit doorgaans geen afwijkend verschijnsel.

In situaties zoals "Unlimited Battery" of "11A Charging" kan het apparaat, wanneer een verhoogde accutemperatuur wordt gedetecteerd, actief de accu koelen. Daarbij draait de ventilator op een hoger toerental, waardoor het geluid duidelijker hoorbaar is. Dit maakt deel uit van het normale koelingsmechanisme van het apparaat.
Fonzie 2 Verdieping Discussiestarter
Bedankt voor uw reactie.

Het blazen van de ventilator duurde minimaal vijf minuten.

Ik begrijp dat de accu warm kan worden tijdens het opladen en dat de ventilator dan wordt ingeschakeld om te koelen. In mijn situatie was de accu echter volledig opgeladen. Daarnaast viel mij op dat de ventilator uitsluitend actief werd zodra ik de app opende, wat ik vreemd vond.

Vandaag kreeg ik bij het opstarten een melding dat firmwareversie 4.3.9_1881 beschikbaar was. Na het uitvoeren van de update heb ik direct gecontroleerd of de ventilator opnieuw zou inschakelen. Deze bleef nu uit.

Ik weet niet of dit onderdeel is van de wijzigingen in de changelog van deze firmware-update, maar voor nu lijkt het probleem te zijn opgelost. Mocht de ventilator in de toekomst opnieuw langdurig gaan blazen, dan zal ik dit uiteraard melden.
UID:JR893790 NL
  • 2Berichten
  • 0Vrienden

© 2026 Dreame Forum All Rights Reserved | Support by Discuz! X5.0 Font by MiSans

Snel antwoorden Terug naar boven Ga terug naar lijst