Sandra94

[AP10] Review Dreame Air Purifier AP10

Ik heb de Dreame Air Purifier AP10 nu iets langer dan een week in gebruik en mijn eerste indruk is zeer positief. Wat meteen opvalt, is hoe rustig en stil dit apparaat zijn werk doet. Onze twee katten, Teddy en Cleo, zijn totaal niet onder de indruk en laten zich er absoluut niet door afschrikken. Integendeel zelfs: ze gebruiken de Dreame regelmatig als uitkijkpost en troon. 😸
Dat zegt wat mij betreft genoeg over het geluidsniveau en de rust die het apparaat uitstraalt.

Zelf heb ik een lichte vorm van astma en hoewel de luchtkwaliteit in huis over het algemeen al goed is, merk ik met de AP10 aan dat ademen soms net wat makkelijker gaat. Dat is een heel prettig gevoel en precies wat je hoopt van een luchtreiniger. In combinatie met onze Dreame robotstofzuiger voelt het huis bovendien merkbaar schoner aan. Bezoek geeft regelmatig aan dat het, ondanks twee katten, fris ruikt in huis — een groot compliment voor elk huishouden met huisdieren.

De kracht van de Dreame AP10 merk je vooral op momenten waarop de luchtkwaliteit tijdelijk verslechtert, zoals tijdens het koken of wanneer er meerdere mensen in huis zijn. We hoeven het apparaat daarbij niet eens op een hoge stand te zetten om resultaat te zien. Tijdens een gourmetavond zagen we de fijnstofwaarden oplopen tot wel 150–300, terwijl deze normaal rond de 7 tot 30 liggen. De Dreame schakelde direct op en binnen een uur was de luchtkwaliteit weer op een laag en gezond niveau. Ook de volgende dag bleef de lucht verrassend fris en roken wij minder van deze gourmetlucht als dat wij normaal ruiken.

Een klein nadeel is dat de uitgeblazen lucht vrij koel aanvoelt, wat in de koudere maanden iets minder comfortabel is. Wellicht zou een optie voor licht verwarmde lucht een mooie aanvulling zijn. Ondanks dat zijn wij erg tevreden en ervaren we duidelijk een schonere, frissere leefomgeving dankzij de Dreame Air Purifier AP10.✅️

Geen reacties

Plaats de eerste reactie

U moet inloggen om te kunnen antwoorden. Inloggen | Register
UID:ZA592233 NL
  • 11Berichten
  • 0Vrienden

© 2026 Dreame Forum All Rights Reserved | Support by Discuz! X5.0 Font by MiSans

Snel antwoorden Terug naar boven Ga terug naar lijst